
<
Na čo dbať
- Hygienické
návyky
- samostatne sa umyť, obliecť, obuť
- Životospráva
- dostatok pohybu, spánku, zdravá strava
- Čo sa učí, naučiť správne
- čistenie zubov, umývanie rúk, držanie ceruzky, reč,
dýchanie, chôdza
- Spoločenské návyky
- správať sa pri stole, pozdravy, upratovanie hračiek,
požičiavanie
hračiek
- Výchova k tolerancii
- láska ku všetkému
Čo rozvíjať
- Reč - správna
výslovnosť, vyjadrovacia pohotovosť, rozvoj slovnej zásoby gramaticky
správne
- Čítanie -
deťom čítať knihy, rozprávať sa o prečítanom, učiť ich riekanky,
pesničky, básničky
- Zmysly
- zraková analýza - skladačky,
stavebnice, pexeso, kocky, puzzle, pracovné listy
- sluchová analýza - rozlišovať zvuky,
ich smer, vytlieskanie slabík, hlások (dlhé, krátke), určiť v slove
prvú hlásku, slovný futbal, spojiť rozložené hlásky (T-R-A-K-T-O-R:
traktor), slová rozložiť po slabikách (MO-TOR-KA) a po hláskach
(M-O-T-O-R-K-A)
- Motoriku
- hrubú - pri rôznych hrách: skákanie,
behanie, preliezanie, chytanie a hádzanie lopty, skákanie cez švihadlo
- jemnú - dobrý úchop ceruzky:
kreslenie, vyfarbovanie, trhanie, strihanie, modelovanie, navliekanie
korálikov, hry s malými loptami
- pravo-ľavú orientáciu - na tele, v
priestore, na obrázku, na papieri, kordinácia pohybov
- orientácia v priestore a čase -
doma, v budove, v okolí, v knihách, zošitoch, dni v týždni,
skôr-neskôr, včera, zajtra, dlhý-krátky
- motorika očných pohybov - očné cviky,
sústredenie očí
- grafomotorika - kresliť čiary,
vlnovky, osmičky, základné geometrické tvary
- Matematické predstavy
- malý-veľký,
vysoký-nízky, väčší-menší, dlhší-kratší, hore-dolu, pod-nad,...,
počítanie do 10, priradenie čísla k počtu, počet predmetov k číslu,
dávať deťom číselné hádanky
- Poznávacie schopnosti,
pozornosť - nové pojmy, ľudí, zvieratá, zvyky, javy v
prírode, príčiny-následky